• Home
  • Registration
  •  
  • Find ID / Password
  •  
  • Site-Map
  • ID 
  • PW  
  •   
투고논문샘플
파일다운로드
샘플(국문)
샘플(영문)

연구검색

The Structural Relationship between Functional, Symbolic Brand Image,

저자 : 박상희[hiyapark],김영규[keimyung]

The current study attempted to develop an effective brand image measurement including functional and symbolic brand
image and to identify its impact on consumers' brand attachment and their willingness to pay a price premium. Grounded
in the foundation of marketing and hospitality literature, this study developed a conceptual model that explains the
relationships among functional/symbolic brand image, brand attachment and consumers' willingness to pay a price premium.
Based on the proposed model, five hypotheses were developed with four constructs. The results from the current study
revealed a significant relationship between mostly all constructs in the model except the relationship between functional
brand image and consumers' willingness to pay a price premium. The results also clearly showed the significant mediating
effect of brand attachment on the relationships between functional/symbolic brand image and consumers' willingness to pay
a price premium. Moreover, the findings of this study highlighted the critical importance of symbolic brand image and
brand attachment in consumers' brand evaluation.
key words : Functional brand image, Symbolic brand image, Brand attachment, Consumers' willingness to pay a price
premium

0

추천하기

0

반대하기

첨부파일 다운로드

확장자는pdf20101004.pdf

등록자박상희[hiyapark],김영규[keimyung]

등록일2010-11-02

조회수911

  • 페이스북 공유
  • 트위터 공유
  • 밴드 공유
  • Google+ 공유
  • 인쇄하기
 
스팸방지코드 :
번호주제발행일
1265
제 24권 6호 [통권:88호] 4번 논문
2015년 10월
1264
제 24권 6호 [통권:88호] 3번 논문
2015년 10월
1263
제 24권 6호 [통권:88호] 2번 논문
2015년 10월
1262
제 24권 6호 [통권:88호] 1번 논문
2015년 10월
1261
제 24권 5호 [통권:87호] 10번 논문
2015년 8월
1260
제 24권 5호 [통권:87호] 9번 논문
2015년 8월
1259
제 24권 5호 [통권:87호] 8번 논문
2015년 8월
1258
제 24권 5호 [통권:87호] 7번 논문
2015년 8월
1257
제 24권 5호 [통권:87호] 6번 논문
2015년 8월
1256
제 24권 5호 [통권:87호] 5번 논문
2015년 8월