• Home
  • Registration
  •  
  • Find ID / Password
  •  
  • Site-Map
  • ID 
  • PW  
  •   
투고논문샘플
파일다운로드
샘플(국문)
샘플(영문)

연구검색

분류6

접수중

호텔산업에서 인플루언서 속성이 소비자 행동의도에 미치는 영향: 모방 욕구의 매개 역할

The Effect of Influencer Attributes on Consumer Behavior Intention in the Hotel Industry: The Mediating Role of Mimetic Desire

저자 : 마리암 사르그스얀


In the hotel industry, influencer marketing on social media is a huge issue. This study aims to
explore the influencer characteristics that affect consumer behavioral intentions in influencer marketing conducted
in the hotel industry. In particular, this study contributes to the existing literature by examining influencer
characteristics from the perspective of information sources and utilizing mimetic theory in quantitative
research to reveal the mechanisms underlying the relation between the influencer attributes and consumer
behavior intentions. To this end, the final 302 data obtained through a survey of Generation Z, the main
users of the social media platform Instagram, were analyzed using multiple regression analysis and Sobel's
test. As a result, the influencer attributes have a positive and significant impact on consumers' intentions,
and mimetic desire partially mediates the relationship. This study is meaningful as it was conducted from
the perspective of hotel consumers and is one of the few studies that used mimetic desire as a quantitative
variable. This study can provide guidance to other future researchers by providing empirical evidence and
insights into how consumers perceive influence characteristics in real-world situations through the variable,
mimetic desire. In particular, by comparing influencer attributes and their impact on consumer behavioral
intention, it provides effective insights into which influencer characteristics should be considered to enhance
the effectiveness of social media marketing when collaborating with influencers for hotel promotion.

Keywords: Hotel Influencer Marketing, Mimetic Theory, Source Credibility, Source Attractiveness

0

추천하기

0

반대하기

첨부파일 다운로드

확장자는pdf03_Sargsyan, Mariam 외.pdf

등록자마리암 사르그스얀

등록일2023-10-31

조회수3,583

  • 페이스북 공유
  • 트위터 공유
  • 밴드 공유
  • Google+ 공유
  • 인쇄하기
 
스팸방지코드 :
번호주제발행일
1305
제 25권 2호 [통권:91호] 4번 논문
2016년 4월
1304
제 25권 2호 [통권:91호] 3번 논문
2016년 4월
1303
제 25권 2호 [통권:91호] 2번 논문
2016년 4월
1302
제 25권 2호 [통권:91호] 1번 논문
2016년 4월
1301
제 25권 1호 [통권:90호] 11번 논문
2016년 2월
1300
제 25권 1호 [통권:90호] 10번 논문
2016년 2월
1299
제 25권 1호 [통권:90호] 9번 논문
2016년 2월
1298
제 25권 1호 [통권:90호] 8번 논문
2016년 2월
1297
제 25권 1호 [통권:90호] 7번 논문
2016년 2월
1296
제 25권 1호 [통권:90호] 6번 논문
2016년 2월