• Home
  • Registration
  •  
  • Find ID / Password
  •  
  • Site-Map
  • ID 
  • PW  
  •   
투고논문샘플
파일다운로드
샘플(국문)
샘플(영문)

연구검색

The Effects of Customers' Perceived Value in the Korean Restaurant

저자 : 정효선[chefcook],윤혜현[hhyun]

The purpose of this study was to understand the effect of customers' perceived value in Korean restaurant upon
customer satisfaction and behavioral intent and to empirically analyze whether the visiting frequency play a moderating role
in the causality between the customers' perceived value, customer satisfaction and behavioral intent. Based on total 578
foreigners residing in Korea obtained from the empirical research, this study reviewed reliability and fitness of research
model and verified total 3 hypotheses using Amos program. The hypothesized relationships in the model were tested
simultaneously by using a structural equation model. The proposed model provided an adequate fit to data, χ2
304.834(df=73); GFI .930; AFGI .899; NFI .951; IFI .962; CFI .962; RMR .074. SEM resulted that the customers'
perceived value(hedonic value=.568, utilitarian value=.217) showed a positive significant effect on customer satisfaction.
Also, customer satisfaction(.762) had a positive significant effect on behavioral intent. Limitations and future research
directions are also discussed.
key words : Hedonic value, Utilitarian value, Customer satisfaction, Behavioral intent, Korean restaurant, Foreigners

0

추천하기

0

반대하기

첨부파일 다운로드

확장자는pdf20101006.pdf

등록자정효선[chefcook],윤혜현[hhyun]

등록일2010-11-02

조회수1,060

  • 페이스북 공유
  • 트위터 공유
  • 밴드 공유
  • Google+ 공유
  • 인쇄하기
 
스팸방지코드 :
번호주제발행일
2065
제 31권 3호 [통권:139호] 8번 논문
2022년 4월
2064
제 31권 3호 [통권:139호] 9번 논문
2022년 4월
2063
제 31권 3호 [통권:139호] 10번 논문
2022년 4월
2062
제 31권 2호 [통권:138호] 1번 논문
2022년 2월
2061
제 31권 2호 [통권:138호] 2번 논문
2022년 2월
2060
제 31권 2호 [통권:138호] 3번 논문
2022년 2월
2059
제 31권 2호 [통권:138호] 4번 논문
2022년 2월
2058
제 31권 2호 [통권:138호] 5번 논문
2022년 2월
2057
제 31권 2호 [통권:138호] 6번 논문
2022년 2월
2056
제 31권 2호 [통권:138호] 7번 논문
2022년 2월