• Home
  • Registration
  •  
  • Find ID / Password
  •  
  • Site-Map
  • ID 
  • PW  
  •   
투고논문샘플
파일다운로드
샘플(국문)
샘플(영문)

연구검색

분류6

접수중

소셜미디어 콘텐츠 특성이 관광지 이미지와 추천의도 및 방문의도에 미치는 영향

Effect Influence of Social Media Content Characteristics on Tourism Image, Recommendation Intention, and Visit Intention

저자 : 이태경

이태경*⋅양위주**
Lee, Tae-Kyung, Yhang, Wii-Joo
Abstract: The importance of social media is increasing, making it an essential tool in the modern tourism
industry. This study empirically analyzed the effect of social media content characteristics on the image
of tourist destinations, recommendation intentions, and behavioral intentions among social media users. The
study surveyed 274 people who had used tourism-related social media. For data analysis, the research hypoth
esis was tested using frequency analysis, reliability analysis, exploratory factor analysis, confirmatory factor
analysis, and structural equation modeling with SPSS 25.0 and AMOS 26.0 programs. The results of the
hypothesis testing are as follows: First, among the characteristics of social media content, usefulness and
vividness, excluding entertainment, were found to have a positive effect on the image of tourist destinations.
Second, the image of tourist destinations had a positive effect on the intention to recommend. Third, the
image of tourist destinations had a positive effect on the intention to visit. This study investigated the rela
tionship between social media content characteristics, the image of tourist destinations, the intention to rec
ommend, and the intention to visit. Based on these results, we intend to find ways to revitalize tourism
by actively using social media as a tourism marketing tool.
Keywords: Social media content characteristics, Tourism image, Recommendation intention, Visit intention

0

추천하기

0

반대하기

첨부파일 다운로드

확장자는pdf03_이태경_양위주.pdf

등록자이태경

등록일2024-10-05

조회수4

  • 페이스북 공유
  • 트위터 공유
  • 밴드 공유
  • Google+ 공유
  • 인쇄하기
 
스팸방지코드 :
번호주제발행일
2211
제 33권 4호 [통권:154호] 6번 논문
2024년 8월
2210
제 33권 4호 [통권:154호] 5번 논문
2024년 8월
2209
제 33권 4호 [통권:154호] 4번 논문
2024년 8월
2208
제 33권 4호 [통권:154호] 3번 논문
2024년 8월
2207
제 33권 4호 [통권:154호] 2번 논문
2024년 8월
2206
제 33권 4호 [통권:154호] 1번 논문
2024년 8월
2205
제 33권 3호 [통권:153호] 3번 논문
2024년 6월
2204
제 33권 3호 [통권:153호] 1번 논문
2024년 6월
2203
제 33권 3호 [통권:153호] 2번 논문
2024년 6월
2202
제 33권 3호 [통권:153호] 4번 논문
2024년 6월