Perceived Value of the Convention Center Casino Loyalty Program and Customer Loyalty

저자 : 전상미[jeonsmi],현성협[restaurant365]

The loyalty program is one of the strategies used by casino companies to develop relationships with their
customers. However, studies that empirically test the influence of loyalty programs and customer loyalty are very
limited and the results are inconsistent. Examining the effectiveness of casino loyalty programs is an essential step
in developing true customer loyalty. This study examined the impact of the perceived economic value of loyalty
program on customer satisfaction and loyalty, including both attitudinal and behavioral loyalty. In addition, this study
examined the moderating effects of distance, child(ren), and gaming preference on casino patrons' behaviors. This
study utilized the data collected from the casino company in Southeastern United States in May 2008. The results
revealed that loyalty program do have an impact on loyalty in the casino industry. This study is one of only a few
empirical studies of customer loyalty programs and is perhaps the most comprehensive study of customer loyalty
programs in the casino industry. This study resulted in a number of findings that shed light on loyalty, designing
loyalty programs, and even casino management.

Key Words : Loyalty Program, Satisfaction, Attitudinal Loyalty, Behavioral Loyalty, Casino

0

추천하기

0

반대하기

첨부파일 다운로드

확장자는pdf20111208.pdf

등록자전상미[jeonsmi],현성협[restaurant365]

등록일2012-01-05

조회수875

  • 페이스북 공유
  • 트위터 공유
  • 밴드 공유
  • Google+ 공유
  • 인쇄하기
 
스팸방지코드 :
번호주제발행일
105
제 18권 1호 [통권:47호] 18번 논문
2009년 2월
104
제 18권 1호 [통권:47호] 17번 논문
2009년 2월
103
제 18권 1호 [통권:47호] 16번 논문
2009년 2월
102
제 18권 1호 [통권:47호] 15번 논문
2009년 2월
101
제 18권 1호 [통권:47호] 14번 논문
2009년 2월
100
제 18권 1호 [통권:47호] 13번 논문
2009년 2월
99
제 18권 1호 [통권:47호] 12번 논문
2009년 2월
98
제 18권 1호 [통권:47호] 11번 논문
2009년 2월
97
제 18권 1호 [통권:47호] 10번 논문
2009년 2월
96
제 18권 1호 [통권:47호] 9번 논문
2009년 2월