Information Usage and Dependency Patterns among

저자 : 황현주[hyunjoo5],권준욱[dkwun],김태희[thkim33]

The purpose of this study was to explore if restaurant consumers' information search and acquisition pattern differ by the consumer value in the rapidly growing Korean foodservice market in Seoul and its suburban areas. Tendency for hedonic value disposition was positively related to usage of information source such as internet (r=.36, p<.01 ), printed media (r= .34, p<01) and restaurant employees or experts (r=32, p<.01). On the other hand, tendency for utilitarian value disposition was positively associated with usage of past experience (r= .27, p<01), marketing inserts (r=.27, p<.01), and family/friends/colleagues (r=.26, p<.01). The relationship pattern between consumer value disposition tendency and information dependency pattern was similar. The results of this study can help restaurateurs identify most effective means of marketing programs to target a specific market defined by socio-demographic characteristics and their core consumer value. key words : Restaurant consumer behavior, Information sources, Hedonic value, Utilitarian value

0

추천하기

0

반대하기

첨부파일 다운로드

확장자는pdf20101011.pdf

등록자황현주[hyunjoo5],권준욱[dkwun],김태희[thkim33]

등록일2010-11-02

조회수1,184

  • 페이스북 공유
  • 트위터 공유
  • 밴드 공유
  • Google+ 공유
  • 인쇄하기
 
스팸방지코드 :
번호주제발행일
55
제 5권 1호 [통권:6호] 4번 논문
1996년 8월
54
제 5권 1호 [통권:6호] 3번 논문
1996년 8월
53
제 5권 1호 [통권:6호] 2번 논문
1996년 8월
52
제 5권 1호 [통권:6호] 1번 논문
1996년 8월
51
제 4권 2호 [통권:5호] 17번 논문
1996년 2월
50
제 4권 2호 [통권:5호] 16번 논문
1996년 2월
49
제 4권 2호 [통권:5호] 15번 논문
1996년 2월
48
제 4권 2호 [통권:5호] 14번 논문
1996년 2월
47
제 4권 2호 [통권:5호] 13번 논문
1996년 2월
46
제 4권 2호 [통권:5호] 12번 논문
1996년 2월