Information Usage and Dependency Patterns among

저자 : 황현주[hyunjoo5],권준욱[dkwun],김태희[thkim33]

The purpose of this study was to explore if restaurant consumers' information search and acquisition pattern differ by the consumer value in the rapidly growing Korean foodservice market in Seoul and its suburban areas. Tendency for hedonic value disposition was positively related to usage of information source such as internet (r=.36, p<.01 ), printed media (r= .34, p<01) and restaurant employees or experts (r=32, p<.01). On the other hand, tendency for utilitarian value disposition was positively associated with usage of past experience (r= .27, p<01), marketing inserts (r=.27, p<.01), and family/friends/colleagues (r=.26, p<.01). The relationship pattern between consumer value disposition tendency and information dependency pattern was similar. The results of this study can help restaurateurs identify most effective means of marketing programs to target a specific market defined by socio-demographic characteristics and their core consumer value. key words : Restaurant consumer behavior, Information sources, Hedonic value, Utilitarian value

0

추천하기

0

반대하기

첨부파일 다운로드

확장자는pdf20101011.pdf

등록자황현주[hyunjoo5],권준욱[dkwun],김태희[thkim33]

등록일2010-11-02

조회수1,184

  • 페이스북 공유
  • 트위터 공유
  • 밴드 공유
  • Google+ 공유
  • 인쇄하기
 
스팸방지코드 :
번호주제발행일
75
제 5권 2호 [통권:7호] 13번 논문
1997년 2월
74
제 5권 2호 [통권:7호] 12번 논문
1997년 2월
73
제 5권 2호 [통권:7호] 11번 논문
1997년 2월
72
제 5권 2호 [통권:7호] 10번 논문
1997년 2월
71
제 5권 2호 [통권:7호] 9번 논문
1997년 2월
70
제 5권 2호 [통권:7호] 8번 논문
1997년 2월
69
제 5권 2호 [통권:7호] 7번 논문
1997년 2월
68
제 5권 2호 [통권:7호] 6번 논문
1997년 2월
67
제 5권 2호 [통권:7호] 5번 논문
1997년 2월
66
제 5권 2호 [통권:7호] 4번 논문
1997년 2월