Information Usage and Dependency Patterns among

저자 : 황현주[hyunjoo5],권준욱[dkwun],김태희[thkim33]

The purpose of this study was to explore if restaurant consumers' information search and acquisition pattern differ by the consumer value in the rapidly growing Korean foodservice market in Seoul and its suburban areas. Tendency for hedonic value disposition was positively related to usage of information source such as internet (r=.36, p<.01 ), printed media (r= .34, p<01) and restaurant employees or experts (r=32, p<.01). On the other hand, tendency for utilitarian value disposition was positively associated with usage of past experience (r= .27, p<01), marketing inserts (r=.27, p<.01), and family/friends/colleagues (r=.26, p<.01). The relationship pattern between consumer value disposition tendency and information dependency pattern was similar. The results of this study can help restaurateurs identify most effective means of marketing programs to target a specific market defined by socio-demographic characteristics and their core consumer value. key words : Restaurant consumer behavior, Information sources, Hedonic value, Utilitarian value

0

추천하기

0

반대하기

첨부파일 다운로드

확장자는pdf20101011.pdf

등록자황현주[hyunjoo5],권준욱[dkwun],김태희[thkim33]

등록일2010-11-02

조회수1,184

  • 페이스북 공유
  • 트위터 공유
  • 밴드 공유
  • Google+ 공유
  • 인쇄하기
 
스팸방지코드 :
번호주제발행일
2125
제 31권 8호 [통권:144호] 11번 논문
2022년 12월
2124
제 31권 8호 [통권:144호] 10번 논문
2022년 12월
2123
제 31권 8호 [통권:144호] 9번 논문
2022년 12월
2122
제 31권 8호 [통권:144호] 8번 논문
2022년 12월
2121
제 31권 8호 [통권:144호] 7번 논문
2022년 12월
2120
제 31권 8호 [통권:144호] 6번 논문
2022년 12월
2119
제 31권 8호 [통권:144호] 5번 논문
2022년 12월
2118
제 31권 8호 [통권:144호] 4번 논문
2022년 12월
2117
제 31권 8호 [통권:144호] 3번 논문
2022년 12월
2116
제 31권 8호 [통권:144호] 1번 논문
2022년 12월