Comparative Studies on the Effect of Consumer's Perceived Risk

저자 : 김기진[kk7307],변광인[amd2007],권용주[kwonyj]

This study explored the relationship between meat consumers’ perceived risk and behavioral intention in Korea, a major
beef importing country. U.S. beef had the biggest share of the beef market in Korea until 2003 when the trade was halted
because of mad cow disease. Despite massive public protests during 2008, U.S. beef was reintroduced into Korean market
following a Free Trade Agreement. The study examined whether perceived risk had an influence on behavioral intention
by the different socio‐demographic variables among beef consumers in Korea. In addition, the study investigated the
influencing power of perceived risk on behavioral intention as enhanced by socio‐demographic variables. The study
sample included 300 consumers from three different cities in Korea. Although financial risk was perceived at the highest
level, it was social‧psychological risk that was the most negative factor influencing Korean consumers’ purchasing
behavior towards U.S. beef.
key words : Mad cow disease, Behavioral intention, Free trade agreement, Risk perceptions, Beef importing

0

추천하기

0

반대하기

첨부파일 다운로드

확장자는pdf20101009.pdf

등록자김기진[kk7307],변광인[amd2007],권용주[kwonyj]

등록일2010-11-02

조회수1,316

  • 페이스북 공유
  • 트위터 공유
  • 밴드 공유
  • Google+ 공유
  • 인쇄하기
 
스팸방지코드 :
번호주제발행일
315
제 13권 2호 [통권:24호] 10번 논문
2004년 6월
314
제 13권 2호 [통권:24호] 9번 논문
2004년 6월
313
제 13권 2호 [통권:24호] 8번 논문
2004년 6월
312
제 13권 2호 [통권:24호] 7번 논문
2004년 6월
311
제 13권 2호 [통권:24호] 6번 논문
2004년 6월
310
제 13권 2호 [통권:24호] 5번 논문
2004년 6월
309
제 13권 2호 [통권:24호] 4번 논문
2004년 6월
308
제 13권 2호 [통권:24호] 3번 논문
2004년 6월
307
제 13권 2호 [통권:24호] 2번 논문
2004년 6월
306
제 13권 2호 [통권:24호] 1번 논문
2004년 6월