An Exploratory Study on the Influence of Past Korean Dinning Experience on Korean Food Image and Destination Choice: Focusing on American Students

저자 : 이승우[shindo2ri],이규민[yesbingo],허진[jhuh]

The purpose of this study is to test and develop a theoretical model in terms of the influence of past dining
experience on food image and destination choice. This study examined how past Korean dining experience of
American students influences Korean food image, and how it affects a destination choice. Findings indicated that
past Korean dining experience influenced Korean food image and the destination choice, including intention to visit
and to recommend Korea. Findings of this study will provide insight into a destination choice through food image
because there is little research that has examined food image as a destination choice and the sample for this study
is obtained from potential future Korean food market consumers. This study concluded with implications for Korean
food marketers seeking to promote Korean food in the United States.

key words : Korean food image, past Korean dining experience, destination choice, future food market consumer

0

추천하기

0

반대하기

첨부파일 다운로드

확장자는pdf20111012.pdf

등록자이승우[shindo2ri],이규민[yesbingo],허진[jhuh]

등록일2011-11-14

조회수1,411

  • 페이스북 공유
  • 트위터 공유
  • 밴드 공유
  • Google+ 공유
  • 인쇄하기
 
스팸방지코드 :
번호주제발행일
105
제 18권 1호 [통권:47호] 18번 논문
2009년 2월
104
제 18권 1호 [통권:47호] 17번 논문
2009년 2월
103
제 18권 1호 [통권:47호] 16번 논문
2009년 2월
102
제 18권 1호 [통권:47호] 15번 논문
2009년 2월
101
제 18권 1호 [통권:47호] 14번 논문
2009년 2월
100
제 18권 1호 [통권:47호] 13번 논문
2009년 2월
99
제 18권 1호 [통권:47호] 12번 논문
2009년 2월
98
제 18권 1호 [통권:47호] 11번 논문
2009년 2월
97
제 18권 1호 [통권:47호] 10번 논문
2009년 2월
96
제 18권 1호 [통권:47호] 9번 논문
2009년 2월