An Exploratory Study on the Influence of Past Korean Dinning Experience on Korean Food Image and Destination Choice: Focusing on American Students

저자 : 이승우[shindo2ri],이규민[yesbingo],허진[jhuh]

The purpose of this study is to test and develop a theoretical model in terms of the influence of past dining
experience on food image and destination choice. This study examined how past Korean dining experience of
American students influences Korean food image, and how it affects a destination choice. Findings indicated that
past Korean dining experience influenced Korean food image and the destination choice, including intention to visit
and to recommend Korea. Findings of this study will provide insight into a destination choice through food image
because there is little research that has examined food image as a destination choice and the sample for this study
is obtained from potential future Korean food market consumers. This study concluded with implications for Korean
food marketers seeking to promote Korean food in the United States.

key words : Korean food image, past Korean dining experience, destination choice, future food market consumer

0

추천하기

0

반대하기

첨부파일 다운로드

확장자는pdf20111012.pdf

등록자이승우[shindo2ri],이규민[yesbingo],허진[jhuh]

등록일2011-11-14

조회수1,411

  • 페이스북 공유
  • 트위터 공유
  • 밴드 공유
  • Google+ 공유
  • 인쇄하기
 
스팸방지코드 :
번호주제발행일
2035
제 30권 8호 [통권:136호] 6번 논문
2021년 12월
2034
제 30권 8호 [통권:136호] 7번 논문
2021년 12월
2033
제 30권 8호 [통권:136호] 8번 논문
2021년 12월
2032
제 30권 8호 [통권:136호] 9번 논문
2021년 12월
2031
제 30권 8호 [통권:136호] 10번 논문
2021년 12월
2030
제 30권 8호 [통권:136호] 11번 논문
2021년 12월
2029
제 30권 8호 [통권:136호] 12번 논문
2021년 12월
2028
제 30권 7호 [통권:135호] 1번 논문
2021년 10월
2027
제 30권 7호 [통권:135호] 2번 논문
2021년 10월
2026
제 30권 7호 [통권:135호] 3번 논문
2021년 10월